Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Slecht onderwijs. Lerarentekorten. Ingewikkelde kinderen. Op kleurrijke ‘zwarte’ basisscholen lijkt van alles mis. Maar wie er gaat kijken, ziet dat het beeld dat er in onze samenleving van deze scholen bestaat aanpassing behoeft. Want welk type school levert bijvoorbeeld het hoogst mogelijke advies af voor de middelbare school? Dat is de islamitische basisschool.
Cordula Rooijendijk, directeur van een basisschool in Amsterdam, bezocht tientallen kleurrijke scholen en vond er antwoorden op vragen, ook op die waarop ze geen antwoord zocht. Over hoe je echt goed onderwijs inricht, bijvoorbeeld. Want natuurlijk kampen kleurrijke scholen met grote uitdagingen. Maar desondanks, of misschien wel juist daardoor, gebeuren er ook heel bijzondere dingen, waarover je vrijwel nooit iets hoort in de media. Zo komt Rooijendijk in haar prikkelende boek met vijftien lessen en met kantelende beelden over het basisonderwijs, zoals: