Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The study of Viennese harmonic theory has developed widely since Schoenberg educated a generation of American musicians during the 1930s and 1940s. This volume is a critical survey of primary materials: Viennese treatises on harmony, together with some unpublished material, from the late eighteenth to the twentieth centuries, concentrating on the dominant line of fundamental bass thinking which extends throughout the nineteenth century to Schenker and Schoenberg. Taking a chronological approach, it traces the roots of Viennese harmonic theory to the figured bass theory of the eighteenth century, discusses the mixture of figured bass and Rameauian harmony that characterizes most Viennese theory between roughly 1800 to 1850, and considers Sechter's mid-century revival of Rameau's basses fondamentale. Of especial importance is an exploration of Bruckner's reinterpretation of Sechter's system, and its later revisions. Finally, the author discusses the early twentieth-century attempts to resolve the crisis in which the theory found itself at the hands of Bruckner. The book also synthesises the results of a large number of recent German and Austrian studies of nineteenth-century harmonic theory, presenting these from the point of view of an American theorist. Reissue; first published in 1985.ROBERT WASON is Professor of Music Theory at the Eastman School of Music, University of Rochester, New York.