Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Victore Or, Who Died and Made You Boss?

or, Who Died and Made You Boss?

James Victore, Michael Bierut
Hardcover | Engels
€ 34,95
+ 69 punten
Verwachte leverdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

In his first book, iconoclastic designer James Victore gives fans a survey of his work and his no-holds-barred take on the practice, business, and teaching of graphic design today. Known for making vivid, memorable, and often controversial work, Victore has sought comrades, not clients--brave, smart collaborators who have encouraged him to reinterpret old design solutions and to pressure viewers to think about issues in a new way. Leading readers through this collection of "greatest hits," Victore tells the stories behind his inspirations, his process, and the lessons learned. The result is an inspiring, funny, and honest book, which showcases a body of work that has been plastered on the streets of New York, hung at MoMA, and featured in magazines all over the world.

Praise for Victore or, Who Died and Made You Boss?:

Victore's book makes the reader want to rise up and, in Victore's words, 'examine the cliché, then dig deeper into the idea, and do that again and again, turning and twisting it deeper each time.'
--Stacey Kahn, Print magazine, October 2010

Victore or, Who Died and Made You Boss? is both a monograph and a manifesto, visually tacking ideas on racism, war or capital punishment while taunting complacency and challenging the boundaries of taste.
--Ruth Hagopian, Communication Arts, December 2010

With his unpatriotic attitude and interest in 'unholy sex, ' James Victore is a designer with opinions, as exhibited in a new book of his work.
--David Crowley, Creative Review, October 2010

For anyone interested in the currency of ideas, this volume will inspire, encourage, and, quite possibly, shock. It's a ride well worth taking.
--Jim Carr, The Denver Post, September 19, 2010

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
208
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780810995918
Verschijningsdatum:
1/09/2010
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
229 mm x 311 mm
Gewicht:
1419 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 69 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.