Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
"Overal waar wij menselijke wezens aantreffen, merken wij dat zij zich bezighouden met andere mensen ", zo vangt de schrijfster haar boek aan. Als het gezegde waar is, dat de wetenschap uit verwondering is ontstaan, dan mag men dit zeker toepassen op die wetenschap die men "culturele antropologie" noemt. Margaret Mead heeft in vele geschriften voor een ruime lezerskring de nadruk gelegd op de actuele betekenis die de bestudering van het leven van andere, vooral van de zogenaamde primitieve volken, voor ons "cultuurmensen" heeft, met name in psychologisch en pedagogisch opzicht. Met het gemak van iemand die bij herhaling geruime tijd temidden van zulke gemeenschappen heeft geleefd, geeft zij hiervan in het eerste deel een zeer verhelderend overzicht. Vervolgens gaat zij van het algemene tot het bijzondere over en behandelt als sprekende voorbeelden vijf groepen van primitieve culturen, die zowel historisch als aardrijkskundig zeer ver uit elkaar liggen: de Eskimo"s uit de Poolstreken, de Indianen van de Noordamerikaanse prairies, de bewoners van het befaamde eiland Bali, de Minoers, die ruim dertig eeuwen v. Chr. Op Kreta woonden, en de Asjanti, die nog de kern vormen van het volk van de republiek Ghana. In het laatste gedeelte geeft de schrijfster een treffend overzicht van de fundamentele ideeën die alle mensen gemeenschappelijk hebben, van de vragen die verschillende volken verschillend hebben opgelost, en van de nieuwe problemen waarvoor de mensheid zich als één gemeenschap in het heden gesteld ziet.