Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ein Körper ist ein Stein. Ein Stein ist ein Kissen. Die Dinge lassen sich in Hilgers Gemälden nicht so einfach trennen. Material verschmilzt mit Fleisch, Finger bewegen sich wie Schlangen. (Jurriaan Benschop)Veronika Hilger verbindet in ihren Arbeiten Stillleben, Landschaft und Porträt mit einer abstrakten Bildsprache. In einer fragilen Balance zwischen Abstraktion und Figuration setzt sich die Künstlerin intensiv mit der Geschichte der Malerei und ihren formalen, technischen und konzeptionellen Bedingungen auseinander, was sich auch in ihren Keramiken widerspiegelt.Die Publikation gibt einen umfangreichen Einblick in das malerische, aber auch plastische, Werk von 2016 bis heute. Der Essay des niederländischen Autors und Kritikers Jurriaan Benschop sowie ein Interview der Künstlerin mit der Kuratorin am Haus der Kunst München, Jana Baumann, binden die Werke gedanklich ein und ermöglichen eine multiperspektivische Betrachtung dieser vielschichtigen, künstlerischen Arbeit.