Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Wil je dat het informatieblad van je gemeente, het ledenblad van je vereniging of het personeelsblad van je bedrijf ook echt gelezen wordt? Dan is niet alleen een goede pen belangrijk. Typografie, opmaak, visuals, … zijn net zo essentieel.
Maar hoe bereik je met een juiste combinatie van tekst en beeld dat je je lezer onderweg niet kwijtspeelt? Sterker nog, hoe maak je een blad dat de lezer uitnodigt, prikkelt en vasthoudt van begin tot einde?
Dat zijn de hamvragen waar Marc Mombaerts zich in “Verlies je lezer niet” over buigt.
Hou jij je lezer bij de les?
In “Verlies je lezer niet” leer je de basisregels van professionele vormgeving. Hiervoor passeren heel wat praktische vragen de revue:
Leest een geschreefde letter nu echt makkelijker? Woorden splitsen op het einde van een regel: (not) done? Wat is de ideale regelbreedte? Ritme, dynamiek en cadans: hoe creëer ik dat op papier? Beeldresolutie: hoe zit de vork nu ook alweer aan de steel? Hoe kies ik een goed beeld? En mag ik het dan wel gebruiken? Hoe bespaar ik op mijn drukwerkfactuur? …
De heldere antwoorden op deze en vele andere vragen – gebundeld in de thema’s “Typografie”, “Opmaak”, “Beeld” en “Drukken” – helpen je om jouw informatieblad naar een hoger niveau te tillen. Van een gewoon leesblaar blad naar een blad dat de lezer uitnodigt, prikkelt en vasthoudt van begin tot einde.
Een (voor)beeld zegt meer dan duizend woorden
Die vele vragen en antwoorden – telkens aangevuld met een beknopte samenvatting – krijgen bovendien het gezelschap van concrete voorbeelden, waarmee je nog sneller begrijpt wat de auteur bedoelt. En voor uitleg over het vakjargon kan je terecht in het handige lexicon.
De som der delen? Een handige leidraad voor iedereen die ernaar streeft een informatieblad uit te geven dat ook gelezen en bekeken wordt, kortom, dat zijn boel bereikt … en dus scoort.