Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Modèle lointain d’Astérix, glorifié par Mitterrand (le défunt président rêvait de se faire enterrer à Bibracte, haut lieu historique de la Gaule) ; champion des républicains de 1789, déboulonnant un Clovis suspect de péché monarchique ; célébré par Giscard et Chirac… qui était vraiment Vercingétorix ? Un héros gaulois certes, mais aussi une légende, un mythe que l’histoire de France a accommodé à toutes les sauces. Symbole de la résistance à l’oppresseur pour les uns, de la nécessaire soumission à l’ordre pour les autres, de l’unité française pour beaucoup, la statue de Vercingétorix méritait que l’on décapât un peu son bronze trop lisse. André Simon s’y est attaché dans un texte qui, de la Gaule antique à la France de 1996, fait revivre Vercingétorix et les avatars de son image telle qu’elle nous parle de nos ancêtres et de nos contemporains.