Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Vehicle Dynamics Estimation Using Kalman Filtering

Experimental Validation

Moustapha Doumiati, Ali Charara, Alessandro Victorino, Daniel Lechner
Hardcover | Engels | Iste | nr. 722
€ 153,95
+ 307 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Vehicle dynamics and stability have been of considerable interest for a number of years. The obvious dilemma is that people naturally desire to drive faster and faster yet expect their vehicles to be "infinitely" stable and safe during all normal and emergency maneuvers. For the most part, people pay little attention to the limited handling potential of their vehicles until some unusual behavior is observed that often results in accidents and even fatalities.
This book presents several model-based estimation methods which involve information from current potential-integrable sensors. Improving vehicle control and stabilization is possible when vehicle dynamic variables are known. The fundamental problem is that some essential variables related to tire/road friction are difficult to measure because of technical and economical reasons. Therefore, these data must be estimated.
It is against this background, that this book's objective is to develop estimators in order to estimate the vehicle's load transfer, the sideslip angle, and the vertical and lateral tire/road forces using a roll model. The proposed estimation processes are based on the state observer (Kalman filtering) theory and the dynamic response of a vehicle instrumented with standard sensors. These estimators are able to work in real time in normal and critical driving situations. Performances are tested using an experimental car in real driving situations. This is exactly the focus of this book, providing students, technicians and engineers from the automobile field with a theoretical basis and some practical algorithms useful for estimating vehicle dynamics in real-time during vehicle motion.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
304
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 722

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781848213661
Verschijningsdatum:
26/12/2012
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
160 mm x 234 mm
Gewicht:
589 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 307 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.