Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The comparison of the two Councils is caused by the observation of the fact that the Second Vatican Counci1 has widely been regarded as arevision of the Counci1 of Trent. It is a reality that Vaticanum II, conforming to the objective given to it by Pope John XXIII, avoided condemning divergent views in its doctrinal decrees. The Tridentinum had very strict1y marked the doctrinal differences separating Protestantism from Catholicism - and it had been obliged to do so - in order to overcome the uncertainty that had arisen in matters of faith. In the decree that deals with oecumenism Vaticanum II works out what is common property of faith. In the Consti- tution on Divine Revelation it deepens the conception of tradition which had been defined by the Tridentinum. In the Constitution on the Church it fiHs in a manifest gap in the Tridentine doctrinal decrees by producing a comprehensive ecclesiologia, supplementing Vaticanum I, too. Its state- ments are different, but not contrary, as the substance of Christian faith has again and again to be looked at, to be thought over, to be deepened anew. The fact that the two Councils had been embedded in the respective historical situations becomes still more evident from the reform decrees. At Trent the latter were understood to constitute a "reform" i. e. a re- establishment of the original form of the Church; Vaticanum II was set the task of the "Aggiomamento" by Pope John XXIII.