Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book is the first study of the vampires in silent cinema, presenting a detailed academic yet accessible discussion of the films themselves and their sources. For the very first time, The Fire Elemental from the Wharton brothers' The Mysteries of Myra (1916) is identified as cinema's original vampire, his appearance initiating a rich and variegated period of film production that is currently missing from studies of horror cinema. Exciting and ground-breaking, Vampires on the Silent Screen also discusses Drakula Halála / Dracula's death (1920), the first ever filmic female vampire in Erich Kober's Lilith and Ly (1919), and the Dracula lookalike, Count Merlin in Alexander Korda's Magic (1917) as well as many other productions. A socio-cultural framework with critical highlighting of eco-horror theory is used throughout to draw these unique discoveries together. This project is a must read for any horror enthusiasts out there.