Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Exploring the 'Nahda', a cultural renaissance in the Arab world responding to massive social change, this study presents a crucial and often overlooked part of the Arab world's encounter with global capitalist modernity, an interaction which reshaped the Middle East over the course of the long nineteenth century. Seeing themselves as part of an expanding capitalist civilization, Arab intellectuals approached the changing world of the mid-nineteenth century with confidence and optimism, imagining utopian futures for their own civilizing projects. By analyzing the works of crucial writers of the period, including Butrus al-Bustani and Rifa'a al-Tahtawi, alongside lesser-known figures such as the prolific journalist Khalil al-Khuri and the utopian visionary Fransis Marrash of Aleppo, Peter Hill places these visions within the context of their local class- and state-building projects in Ottoman Syria and Egypt, which themselves formed part of a global age of capital. By illuminating this little-studied early period of the Arab Nahda movement, Hill places the transformation of the Arab region within the context of world history, inviting us to look beyond the well-worn categories of 'traditional' versus 'modern'.