Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Mens & Maatschappij
  4. Sociologie
  5. Using Academic Achievement to Predict Nursing Student Success

Using Academic Achievement to Predict Nursing Student Success

Preadmission Academic Achievement Criteria as Predictors of Nursing Program Completion and NCLEX-RN Success

Tanya Rogers
Paperback | Engels
€ 48,45
+ 96 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Predicting Nursing Student Success. It is important that higher education administrators and nursing programs implement admission practices that are fair, efficient, and effective. Often academic achievement is used as the primary screening and selection criterion without comprehensive study regarding the effectiveness of those variables in predicting student success. This book describes the state of the literature regarding the use of academic achievement to predict success in a variety of professional programs. This book also disseminates the results of a study involving 294 nursing students in an associate degree nursing program. The study yielded important information regarding which academic and demographic variables were predictive of nursing program completion and NCLEX-RN success. Specific recommendations are presented for policy and future research. Recommendations focus on increasing emphasis on variables predictive of student success in admission policy, using caution when using test scores for screening and selection of applicants, and employing a variety of variables in the ranking of applicants.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
104
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783639220513
Verschijningsdatum:
15/12/2009
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
163 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 96 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.