Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Der Uses and Gratifications Ansatz ist ein absoluter Klassiker der Medienforschung und zugleich hochaktuell. Unser Bedurfnis nach Kommunikation ist universell und einzigartig, Erwartungen an Medienangebote verandern sich jedoch mit dem Medienwandel. Wer das genauer verstehen mochte, kommt am Uses and Gratifications Ansatz nicht vorbei. Das Buch gibt einen fundierten Uberblick uber diese klassische Theorie der Mediennutzung, erklart sie anhand von Beispielen und empirischen Befunden und zeigt ihre Aktualitat im digitalen Zeitalter. Dabei wird vor allem den vielen wichtigen Beitragen der deutschsprachigen Forschung zum Ansatz Aufmerksamkeit geschenkt. Als Einfuhrung in die Theorie richtet es sich an Studierende und dient zugleich als Nachschlagewerk fur alle, die bedurfnisgeleitete Mediennutzung genauer verstehen mochten. Zur subjektiven Bedeutung von Medien im Alltag und ihren Wirkungen forscht und lehrt die Autorin seit vielen Jahren an verschiedenen Hochschulen.