Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
User-Centered Technology presents a theoretical model for examining technology through a user perspective. Johnson begins with a historical overview of the problem of technological use from the ancient Greeks to the present day--a problem seen most clearly in historical discussions of rhetoric theory. The central portion of the book elaborates on user-centered theory by defining three focal issues of the theory: user knowledge, human-technology interaction, and technological determinism. Working from an interdisciplinary perspective, Johnson uses rhetoric theory to present a definition of user knowledge; human factors engineering to illuminate the ideological presuppositions built into technology design; and history, philosophy, and sociology to explain technological determinism, possibly the greatest impediment to user-centered technology development in modern times. The latter part of the book applies user-centered theory in two contexts: the nonacademic sphere, where the writing and design of computer user documentation is discussed, and the academic sphere, through a discussion of how user-centered concepts might drive university technical communication and composition curricula.