Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In den 80er Jahren des 19. Jahrhunderts machte man sich auf die Suche nach dem Berlin-Roman. Am Ende des 20. Jahrhunderts nahm die Suche nach diesem Genre mit dem Mauerfall erneut Fahrt auf. Dieses wichtige literarische Phänomen impliziert zum einen die deutsche Identitätssuche, zum anderen bedeutet es eine direkte Anknüpfung an die literarische Tradition der Großstadtliteratur und resultiert nicht zuletzt aus der Dynamik des Literaturmarktes. Die Stadt Berlin wird im Roman nicht nur dargestellt, abgebildet und nachgeahmt, sondern sie wird erst durch den Roman hervorgebracht, hergestellt und konstruiert. Diese Studie widmet sich dem Wechselverhältnis zwischen 'Stadttext' und 'Textstadt' und untersucht dabei die fünf Berlin-Romane Eduards Heimkehr (1999), Die Schattenboxerin (1999), Herr Lehmann (2001), Alle Tage (2004) und Wach (2011). Sie zeigt, wie sich die Stadt Berlin mittels der Orte und Räume in den jeweiligen Texten konstruieren und konzipieren lässt. Sie lotet die kulturpoetischen Funktionen der städtischen Raumdarstellungen für das Genre aus und stellt diese dar.