Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Economie & Management
  4. Economie
  5. Urban Spatial Structure and Subsidized Travel

Urban Spatial Structure and Subsidized Travel

Empirical evidence of urban sprawl

Qing Su
Paperback | Engels
€ 58,45
+ 116 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Revision with unchanged content. The last half of the twentieth century has witnessed an accelerated growth of suburbs within the urban areas as Americans moved to new homes on the fringes of metropolitan areas. It is also true that U.S. travelers have never paid the full cost of their travel.What is the relationship between these two phe-nomena? In 2000, all levels of U.S. government provided a $46.5-billion sub-sidy to highway users. That motorists were subsidized at 36.5 percent of total highway expenditures was not an anomaly. The public transit users were subsidized at 74 percent. When users do not pay the full cost of their travel, they have an incentive to travel greater distances and make more frequent trips, which may contribute to excessive urban expansion. This book provides both theoretical and empirical analysis to answer two questions: (1)Is there causal relationship between transportation subsidies and suburbanization? (2)Do the subsidies provided to highway users and transit users play the same role in urban expansion? The book is addressed to professionals in ur-ban and transportation planning fields. It is also directed towards researchers in urban and regional economics, environmental economics, urban planning, and social ecology.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
176
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783639425253
Verschijningsdatum:
11/06/2012
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
267 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 116 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.