Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This study reexamines the ethos of national progress by analyzing how American writers import images of ruins from European aesthetics to cast the city as a site of instability and cultural impermanence. While highlighting the transatlantic currency of ruin imagery, the study demonstrates through interdisciplinary analyses of architecture and material culture how American images of ruin intersect with the symbolic geographies of city and home to shape and reflect citizenship, law, and perceptions of race. Arguing that ruin imagery works to disclose the culture's inner dimensions, the study incorporates deep archival research and synthesizes theories on geography and architecture to read unstable settings in the works of Philip Freneau, Charles Brockden Brown, Poe, and Melville. The study focuses on the ways these writers relied on ruin imagery to interpret such subjects as Anglo-Indian relations in the nation's early capital; the dialogue between secrecy and yellow fever in 1790s Philadelphia; the impact of antebellum penitentiaries on conceptions of mind and domestic space; and the mutability of nationhood in the decade just before the Civil War. The book provides dynamic ways of reading the relationships among urban culture, ruin, concepts of instability, and the formation of American literature.