Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Dieser Band analysiert Unterrichtskommunikation fachspezifisch. Grundlage sind hierfür videographierte Unterrichtssequenzen aus naturwissenschaftlichen und sprachlichen Fächern sowie aus dem Fach Sport. In den Beiträgen wird deutlich, dass die unterrichtlichen Praktiken und die damit verbundenen kommunikativen Anforderungen in den einzelnen Fächern sehr unterschiedlich sind. Gleichzeitig zeigt sich, dass die Lehrkräfte und auch die didaktische Schwerpunktsetzung in den Schulformen großen Einfluss auf die Kommunikation haben. Die Rahmenbedingungen sind daher maßgebend für schulische Kommunikation. Dies dürfte zwar weitgehend bekannt sein, dennoch fehlt bisher eine Publikation, in der die Besonderheiten der einzelnen Fächer systematisch herausgearbeitet werden. Dazu werden unterschiedliche fachdidaktisch beeinflusste Zugänge zur Unterrichtsanalyse genutzt. Abschließend werden die aktuell gängigen Konzeptionen für Unterrichtsanalyse kritisch dargestellt und eingeschätzt (der diskursanalytische Ansatz, weiterentwickelt auf die Ebene der Sprachspiel- bzw. Sprechakttheorie, der interaktionistische Ansatz und der der funktionalen Pragmatik). Daraus wird ein Konzept zur Analyse von Unterrichtskommunikation erarbeitet, das unabhängig von anderen Ansätzen geeignet ist, einen auch fachdidaktisch angemessenen Rahmen zu entwickeln.