Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Economie & Management
  4. Economie
  5. United States Business History, 1602-1988

United States Business History, 1602-1988

A Chronology

Richard Robinson
Hardcover | Engels | Literature; Twas 818
€ 140,95
+ 281 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This unique volume provides a survey of U.S. business history in a chronological framework. Designed as a basic chronology of representative events, the work covers the years from 1602 to 1988, presenting those events that pioneered trends and those that represented what was generally happening at a particular time. Richard Robinson has included minor details and incidents that are often missed in other histories of business and has arranged the descriptive historical data in a way that allows readers to draw their own conclusions about the trends and impact of American business.

Each chronological entry is divided into two sections. The first covers general events, describing the changes in lifestyles and living conditions that affected business and the marketplace. Economic conditions, government actions, educational developments, social indicators, union activities, and inventions are included here, as are certain articles and books that note the concerns of a particular time. The second section covers business events, charting the rise and fall of those enterprises engaged in producing goods or providing services. Small companies are featured alongside conglomerates, and wherever possible, the chronology focuses on the colorful individuals--the entrepreneurs, financiers, promoters, and others--who played such an important role in American business. With its chronological presentation, the book not only offers a clear picture of the development of U.S. business, but also a strong indication of how deeply it is interwoven in the fabric of society. It will be a valuable resource for courses in business history, sociology, and American history, and an important addition to both public and academic libraries.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
656
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780313260957
Verschijningsdatum:
11/09/1990
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
164 mm x 243 mm
Gewicht:
1097 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 281 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.