Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Comment penser l'etre ou la nature independamment de la figure de l'ordre ou du monde? On pourrait caracteriser par cette question le defi philosophique de Giordano Bruno. On sait qu'il conduit a une cosmologie infinitiste qui en costitue le versant le plus spectaculaire et le mieux connu. Le travail qui est ici presente propose une autre voie, centree autour de la pensee de l' etre un et infini elaboree par Bruno dans le De la causa, qui constitue le noyau theorique de sa philosophie. Bruno propose une interpretation dialectique du discours metaphysique qui fait proceder les formes d'evidence et d'analogie de l'activite figuratrice de la raison humaine. Si, selon une formule celebre le philosophe est un peintre et un poete, cela signifie que ces regles de la pensee ne sont en aucun cas une grammaire de l'etre: elles sont des instruments de figuration de l'etre infini et univoque dont il s'agit de saisir tout a la fois la fecondite et les limites.