Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
From antiquity to the Renaissance the pursuit of patronage was central to the literary career, yet relationships between poets and patrons were commonly conflicted, if not antagonistic, necessitating compromise even as they proffered stability and status. Was it just a matter of speaking lies to power? The present study looks beyond the rhetoric of dedication to examine how traditional modes of literary patronage responded to the challenge of print, as the economies of gift-exchange were forced to compete with those of the marketplace. It demonstrates how awareness of such divergent milieux prompted innovative modes of authorial self-representation, inspired or frustrated the desire for laureation, and promoted the remarkable self-reflexivity of Early Modern verse. By setting English Literature from Caxton to Jonson in the context of the most influential Classical and Italian exemplars it affords a wide comparative context for the reassessment of patronage both as a social practice and a literary theme.