Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
De plus en plus, se développent des centres de documentation et d'information dans les établissements scolaires. De plus en plus, en France, en Belgique, en Suisse, au Québec, des enseignants - de l'élémentaire à la fin du secondaire, des écoles supérieures à la formation des adultes - expérimentent une nouvelle manière d'enseigner : celle qui consiste à faire travailler les élèves, soit individuellement, soit par petits groupes, sur des documents. Les réactions des élèves sont positives : « Moi j'aime ce genre de travail ; on ne nous traite pas comme des enfants ! » (6e) ou : « C'est plus difficile, mais qu'est-ce qu'on apprend ! » On apprend, en effet, non seulement de l'histoire, du français, de la géographie ou de la philosophie, mais on apprend à se servir des fichiers du centre documentaire, à compulser des tables des matières, à prendre des notes, à consulter un dictionnaire, à présenter un travail, bref on apprend à apprendre. On trouvera, dans ce volume, surtout des enquêtes et des comptes rendus : des enseignants, des documentalistes nous exposent leurs tentatives, les méthodes expérimentées, leurs succès, leurs difficultés. Un ouvrage tonique et positif : ce qu'ils font, vous pouvez le faire.