Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Résumé de l’ouvrage Le point de vue (ou focalisation narrative) est une notion abondamment exploitée dans notre système scolaire, alors qu’elle est d’un maniement particulièrement malcommode. La nécessaire clarification de la notion impose un « détour » épistémologique, tellement les théorisations successives sont tributaires des contextes historico-critiques dans lesquels elles ont émergé. L’ouvrage analyse les avatars du point de vue chez les critiques (Pouillon, Blin, Magny, Rousset), chez les sémioticiens (Genette, Bal, Vitoux, Lintvelt), chez les linguistes (Danon-Boileau, Greimas et Fontanille), ainsi que chez les herméneutes et théoriciens de la lecture (Ricœur, Isel, Jauss, Eco, Jouve). Il dresse le constat que la pérennité de certains présupposés interprétatifs et la permanence d’une approche métaphorique du point de vue sont la contrepartie d’un fort déficit linguistique. Aussi, dans une dernière partie, l’ouvrage propose des éléments de problématisation linguistique du point de vue, à partir des concepts de sujet de conscience, et de l’expression linguistique des perceptions et/ou des pensées représentées.