Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Il est capital de reinterroger la peinture des annees 1980, et plus particulierement le role qu'y jouerent les emprunts et citations. En effet, l'historiographie francaise les interprete souvent a travers le phenomene international du retour a la figuration , dont la reception demeure pour l'essentiel negative. Les concepts de peinture cultivee et de postmodernite vehiculent l'idee de passeisme et d'alie-nation de la creation. Contre cette vision etroite, il parait essentiel de reconsiderer la scene francaise et son dialogue avec l'art du passe a travers une perspective autre. L'etude d'oeuvres singulieres est ici nourrie par de nombreux entretiens recents avec les principaux acteurs de cette scene, artistes et professionnels du monde de l'art. Cet apport, de meme que la distance temporelle, permet de mener une reflexion tres originale et plus sereine, qui entend contribuer a la reecriture de l'histoire de l'art de cette fin du XXe siecle.