Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
L'education en France est le fruit d'une histoire politique et sociale dont de nombreuses etudes ont approfondi la connaissance; elle resulte aussi d'une histoire des idees et des theories. Durant la periode qui va de la naissance de la IIIe Republique a la Grance Guerre, ce n'est pas une, mais plusieurs doctrines educatives qui furent construites. On etudie ici trois figures majeures de cette epoque: Marion, dont le rationalisme pedagogique et educatif emprunte aux sciences psychologique et morale; Buisson, qui tente de systematiser dans son humanisme les principes et les valeurs necessaires a l'education d'esprits libres, tournes vers l'ideal; Durkheim, enfin, qui par sa critique radicale, prolonge ces deux auteurs autant qu'il les depasse. Mais diversite ne signifie pas eclatement; les trois doctrines se rejoignent dans le meme effort pour formuler de maniere originale les questions inherentes a une education republicaine. De leur travail critique, les debats actuels peuvent encore tirer profit.