Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Understanding Material Culture

Ian Woodward
Hardcover | Engels
€ 306,95
+ 613 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Why are i-pods and mobile phones fashion accessories? Why do people spend thousands remodelling their perfectly functional kitchen? Why do people crave shoes or handbags? Is our desire for objects unhealthy, or irrational?

Objects have an inescapable hold over us, not just in consumer culture but increasingly in the disciplines that study social relations too. This book offers a systematic overview of the diverse ways of studying the material as culture. Surveying the field of material culture studies through an examination and synthesis of classical and contemporary scholarship on objects, commodities, consumption, and symbolization, this book:

" Introduces the key concepts and approaches in the study of objects and their meanings;

" Presents the full sweep of core theory - from Marxist and critical approaches to structuralism and semiotics - to evaluate the frameworks for approaching the material world;

" Shows how and why people use objects to perform identity, achieve social status, and narrativize life experiences;

" Analyzes everyday domains in which objects are important: social status, identity, social performance and narrativization;

" Shows why studying material culture is necessary for understanding the social.

This book will be essential reading for students and researchers in sociology, anthropology, cultural studies, consumer behaviour studies, design and fashion studies.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
200
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780761942252
Verschijningsdatum:
29/05/2007
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
161 mm x 240 mm
Gewicht:
449 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 613 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.