Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Onderwijs & Pedagogie
  4. Onderwijs & Scholen
  5. Understanding Interdisciplinary Challenges and Opportunities in Higher Education

Understanding Interdisciplinary Challenges and Opportunities in Higher Education

Ashe Higher Education Report, Volume 35, Number 2

Aehe, Karri A Holley, Holley
Paperback | Engels | J-B Ashe Higher Education Report Series (Aehe) | nr. 131
€ 30,95
+ 61 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Interdisciplinary teaching, learning, and research are often heralded as necessary responses to the many pressures facing contemporary higher education. Defined as the integration of knowledge from two or more disciplines, interdisciplinary work requires a change in the boundaries and norms that have long defined the academy. Through examples from a range of disciplines and institutional types, this volume considers how successful interdisciplinary engagement necessitates a focus on the structure and rewards of academic behavior.

This change is an intensely social process, involving dialogue and interation among diverse ideas, individuals, learning environments, and bodies of knowledge. It is this diversity that enables the rich potential of interdisciplinary engagement but also presents the greatest challenges for institutions. This volume considers the obstacles and opportunities inherent in interdisciplinary initiatives.

Academic administrators, faculty, and graduate students interested in understanding the disciplinary norms of higher education and cultivating interdisciplinary engagement will benefit from this volume. The author provides theoretical perspectives and practical applications for advancing interdisciplinarity in the classroom, the research laboratory, across the university campus, and outside institutional boundaries. Such endeavors entail not only interaction between scholars and professionals from normally distinct disciplines but also articulation of shared problems or topics that underscore the integration of disciplinary bodies of knowledge.

This is the second issue in the 35th volume of the Jossey-Bass series ASHE Higher Education Report. Each monograph in the series is the definitive analysis of a tough higher education problem, based on thorough research of pertinent literature and institutional experiences. Topics are identified by a national survey. Noted practitioners and scholars are then commissioned to write the reports, with experts providing critical reviews of each manuscript before publication.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
152
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 131

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780470553374
Verschijningsdatum:
1/07/2009
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
147 mm x 226 mm
Gewicht:
249 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 61 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.