Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Paul Tillich's notion of the "symbol" and Hans-Georg Gadamer's notion of the "fusion of horizons," should inspire all of us to rethink our relationships with and understanding of others. Tillich and Gadamer offer two different yet connected reactions to estrangement and alienation that culminate in their respective notions of "participation." They recognize what many have failed to see, namely, the need to make connections between several dimensions of experience, i.e., those dimensions typically segmented between the natural sciences and human sciences, the sciences and the arts, religious experience and philosophical thought, etc. This book examines how Tillich's religious symbol and Gadamer's philosophical hermeneutics attempt to bridge artificial epistemological boundaries and existential estrangement. In the age of science, Tillich and Gadamer argue that to truly understand does not always mean controlling or dominating truth, i.e., scientifically, but participating in meaning by "being there." The act of knowing, of understanding generally, requires that we participate as willing dialogue partners, not that we neutrally observe from a distance.