Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Steadily growing applications of game theory in modern science (including psychology, biology and economics) require sources to provide rapid access in both classical tools and recent developments to readers with diverse backgrounds. This book on game theory, its applications and mathematical methods, is written with this objective in mind.The book gives a concise but wide-ranging introduction to games including older (pre-game theory) party games and more recent topics like elections and evolutionary games and is generously spiced with excursions into philosophy, history, literature and politics. A distinguished feature is the clear separation of the text into two parts: elementary and advanced, which makes the book ideal for study at various levels.Part I displays basic ideas using no more than four arithmetic operations and requiring from the reader only some inclination to logical thinking. It can be used in a university degree course without any (or minimal) prerequisite in mathematics (say, in economics, business, systems biology), as well as for self-study by school teachers, social and natural scientists, businessmen or laymen.Part II is a rapid introduction to the mathematical methods of game theory, suitable for a mathematics degree course of various levels. It includes an advanced material not yet reflected in standard textbooks, providing links with the exciting modern developments in financial mathematics (rainbow option pricing), tropical mathematics, statistical physics (interacting particles) and discusses structural stability, multi-criteria differential games and turnpikes.To stimulate the mathematical and scientific imagination, graphics by a world-renowned mathematician and mathematics imaging artist, A T Fomenko, are used. The carefully selected works of this artist fit remarkably into the many ideas expressed in the book.