Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Understanding Ethical Consumer Behavior - The Influence of Individual Characteristics, Situational Circumstances and Emotional Experiences in Consumers' Ethical Decision-Making Processes
Understanding Ethical Consumer Behavior - The Influence of Individual Characteristics, Situational Circumstances and Emotional Experiences in Consumers' Ethical Decision-Making Processes
The Influence of Individual Characteristics, Situational Circumstances and Emotional Experiences in Consumers Ethical Decision-Making Processes
Did you ever take something in a supermarket without paying for it? Did you ever keep quiet when receiving too much change at the checkout? Did you ever purchase an item, used it, and returned it to the store afterwards for a refund? Did you ever copy a CD (music/video) from a friend? These and many more are all widespread everyday deceptions by which we -consumers- benefit at the expense of the seller... The general purpose of the present dissertation was to contribute to a more thorough understanding of the why of consumer ethics, allowing marketers to predict unethical consumer behavior, and ultimately prevent consumers from taking advantage of the seller. More specifically, the impact of 1/ individual characteristics (personal values), 2/ situational circumstances (relationship marketing), and 3/ emotional experiences (guilt) within the ethical decision-making processes of consumers are investigated.