Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Understanding Early Years Inequality

Policy, Assessment and Young Children's Identities

Alice Bradbury
Hardcover | Engels
€ 195,95
+ 391 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Understanding Early Years Inequality uses critical sociological perspectives to examine the impact of changing assessment policy on primary school classrooms, with a particular focus on issues of inequality. Drawing on accounts of life in early years classrooms, Alice Bradbury suggests that a specific model of the 'good learner' operates, and that this model works to exclude some groups of students from positions of educational success.

Key themes examined throughout this book relate to:

  • The relationship between assessment policy and children's identities as learners;
  • The complexity of classroom life;
  • The power of assessment to shape definitions of 'learning' and 'learners';
  • The impact of discourses of class, race, religion and the 'inner city' on how children are assessed, and how assumptions about inner city schools and low attainment can put pressure on teachers to assess children in particular ways.

In this important text, the author argues that assessment policies can have a huge impact on classrooms and teachers, as well as having potentially damaging effects for young children, particularly those from minoritised and economically disadvantaged backgrounds. The book explores in detail the complex interaction of education policies with discourses of attainment and expectation, and the resulting reproduction of patterns of inequality. Understanding Early Years Inequality will have an immediate impact on current debates about educational policy and practice in Early Years education, and will be of particular interest to academics and students in educational studies, sociology of education, and early childhood studies.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
200
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780415639767
Verschijningsdatum:
18/03/2013
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 242 mm
Gewicht:
439 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 391 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.