• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Wetenschap
  4. Wiskunde & Statistiek
  5. Understanding and Evaluating Search Experience

Understanding and Evaluating Search Experience

Maria Stone
€ 83,45
Uitvoering
Verwachte leverdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book is intended for anyone interested in learning more about how search works and how it is evaluated. We all use search--it's a familiar utility. Yet, few of us stop and think about how search works, what makes search results good, and who, if anyone, decides what good looks like. Search has a long and glorious history, yet it continues to evolve, and with it, the measurement and our understanding of the kinds of experiences search can deliver continues to evolve, as well. We will discuss the basics of how search engines work, how humans use search engines, and how measurement works. Equipped with these general topics, we will then dive into the established ways of measuring search user experience, and their pros and cons. We will talk about collecting labels from human judges, analyzing usage logs, surveying end users, and even touch upon automated evaluation methods. After introducing different ways of collecting metrics, we will cover experimentation as it applies to search evaluation. The book will cover evaluating different aspects of search--from search user interface (UI), to results presentation, to the quality of search algorithms. In covering these topics, we will touch upon many issues in evaluation that became sources of controversy--from user privacy, to ethical considerations, to transparency, to potential for bias. We will conclude by contrasting measuring with understanding, and pondering the future of search evaluation.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
105
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781636393346
Verschijningsdatum:
29/03/2020
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.