Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Under Blue Cup

Rosalind E Krauss
Paperback | Engels
€ 50,95
+ 101 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

A personal journey leads a celebrated critic to discover "knights of the medium," contemporary artists who battle the aesthetic meaninglessness of the post-medium condition.

In Under Blue Cup, Rosalind Krauss explores the relation of aesthetic mediums to memory--her own memory having been severely tested by a ruptured aneurysm that temporarily washed away much of her short-term memory. (The title, Under Blue Cup, comes from the legend on a flash card she used as a mnemonic tool during cognitive therapy.) Krauss emphasizes the medium as a form of remembering; contemporary artists in what she terms the "post-medium" condition reject that scaffolding. Krauss explains the historical emergence of the post-medium condition and describes alternatives to its aesthetic meaninglessness, examining works by "knights of the medium"--contemporary artists who extend the life of the specific medium.

These artists--including Ed Ruscha, William Kentridge, Sophie Calle, Harun Farocki, Christian Marclay, and James Coleman--reinstate the recursive rules of a modernist medium by inventing what Krauss terms new technical supports, battling the aesthetic meaninglessness of the post-medium condition. The "technical support" is an underlying ground for aesthetic practice that supports the work of art as canvas supported oil paint. The technical support for Ruscha's fascination with gas stations and parking lots is the automobile; for Kentridge, the animated film; for Calle, photojournalism; for Coleman, a modification of PowerPoint; for Marclay, synchronous sound. Their work, Krauss argues, recuperates more than a century of modernist practice.

The work of the post-medium condition--conceptual art, installation, and relational aesthetics--advances the idea that the "white cube" of the museum or gallery wall is over. Krauss argues that the technical support extends the life of the white cube, restoring autonomy and specificity to the work of art.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
152
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780262551236
Verschijningsdatum:
6/02/2024
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
178 mm x 229 mm
Gewicht:
335 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 101 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.