Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Murray Pomerance's latest book explores an encyclopedic range of films and television shows to demonstrate the difficulty of conveying the experience of viewing cinema through words and the medium of text. From On the Waterfront to Marriage Story, Uncanny Cinema illuminates that words and writing are in perilous waters when applied to cinema, similar to ungestured talk. The book begins with this problem using Julian Jaynes's thoughts on vocality and imagination before delving into three exploratory 'movements' arranged to alternately challenge, inspire, and confound the reader to question if we know what we think we know or even see what we think we see. The viewer is faced with disturbances, ruptures, and surprises that occur during the viewing experience, which Pomerance analyzes to stretch the sense of what we do and do not (or, possibly, cannot) know, particularly as we think, talk, and write about cinema