Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Les lettres echangees entre les episcopats d'Afrique et de Rome durant la premiere phase de la controverse pelagienne (416-418) forment un corpus d'une dizaine de pieces presentes dans la Correspondance augustinienne. Tantot produites dans un cadre conciliaire, tantot exploitant la renommee et les reseaux epistolaires d'Augustin, elles conduisent a explorer des domaines de recherche aussi varies que l'histoire des doctrines (formation et inflechissement des theories sur la grace et le libre arbitre), l'histoire des institutions tardo-antiques (et notamment cette entite, plus ou moins tangible au Veme siecle, qu'on nomme par commodite chancellerie ecclesiastique), enfin la critique des textes afferents, produits d'une epistolographie officielle qui souleve de multiples enjeux: diplomatiques et ecclesiologiques quant a leur fond; philologiques et ecdotiques quant a leur forme et a leur transmission.