Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Este es el libro, de entre todos los de Gracq, que recibió más elogios de André Breton. El libro de Gracq, ya desde el título, se construye como una revisión û al modo de un pastiche o un palimpsesto- de múltiples situaciones y personajes de la tradición literaria. Casi todos ellos se sitúan en un Romanticismo gótico y exaltado, fatal, en la estela, por ejemplo de Melmoth, del René de Chautebriand o de Byron. El bello tenebroso es aquí el protagonista, de nombre Allan (referencia evidente a Poe). Encarna sin duda este ambiguo ideal de heroe taciturno, misterioso y destructivo, satánico y sublime y, al tiempo, no exento de una mortal fatalidad trágica que desata, en quienes lo acompañan, todo un tipo de reacciones, complicidades, exaltaciones y rechazos. Allan es Poe y es Rimbaud y Nerval y René y hasta Vigny y Lautréamont, pero, en definitiva, la serie no puede más que cristalizar en Breton.