Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Arbeit und Ausbildung gelten trotz der schwierigen Arbeitsmarktsituation immer noch als Voraussetzung wie auch Zeichen einer gelungenen Integration in die Gesellschaft. Was bedeutet das fur die (Re-)Integrationsprozesse junger Manner, die zu einer Jugendstrafe verurteilt und im geschlossenen Jugendstrafvollzug untergebracht waren? Dies wird in der vorliegenden Studie auf der Grundlage von uber acht Jahre hinweg gefuhrten Interviews mit 30 jungen Mannern untersucht: Was charakterisiert die Ubergange zwischen der geschlossenen Institution und der Gesellschaft? Wie verarbeiten junge Erwachsene solche Ubergange? Die Bedeutung von Lernen und Arbeiten fur soziale Integration wird aus einer soziologischen und sozialpsychologischen Perspektive untersucht und anhand einer themenzentrierten Querschnitts- und einer biographischen Einzelfallperspektive rekonstruiert. In den Blick ruckt die Wechselwirkung zwischen institutionellen Interventionen und biographischen Bildungsprozessen - eine Feinanalyse, deren Konsequenzen fur Forschung und Praxis der Jugendhilfe und des Jugendstrafvollzugs im Ausblick diskutiert werden.