Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Typography Papers is an occasional book-length publication with a broad international scope, publishing extended articles relating typography to adjacent disciplines. Number 7 presents an eclectic collection of articles beginning with a lengthy consideration by type historian H. D. L. Vervliet of Claude Garamond: the designer whose new roman typefaces debuted in Paris in the 1530s and went on to dominate Western typography for the next two centuries. The late Justin Howes looks at the eighteenth-century belief in the necessity of perfection in type and printing. Eric Kindel discusses a nineteenth-century scheme for univeral letters. Sue Walker writes on twentieth-century typefaces designed for reading by young children. The issue concludes with Linda Reynolds's eyewitness account of pioneering work in legibility research in the 1970s and 1980s.