Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Type Matters

The Rhetoricity of Letterforms

Paperback | Engels | Visual Rhetoric
€ 62,95
+ 125 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Stephen Bernhardt warned almost thirty years ago that our "preoccupation with conventional essay format" excludes the rhetorical rigor of typographic elements. John Trimbur extended this argument, noting that "one of the main obstacles to seeing the materiality of writing has been the essayist tradition and its notion of a transparent text." Visual rhetoric scholars have interrogated the ways in which meaning-making happens iconographically, photographically, and via other visual means. Type Matters now focuses on the visual, rhetorical work of typography.

Type Matters bridges the scholarship of typography and design with the field of rhetoric. Contributors address the ways in which and places where typography enacts or reveals rhetorical principles. The collection includes chapters that situate texts broadly; frame their discussions and analyses rhetorically, technologically, and culturally; draw from scholarship ranging from rhetoric and writing studies to graphic design theory and beyond; and explore the ways that the visual and tactile shapes of letters persuade and convey information to readers.

"Typographic rhetorics, typeface meaning studies, semiotics of typography, histories of print capitalism--the approaches to writing gathered in this groundbreaking collection show how understanding texts can never be just a matter of words alone. Instead, as co-editors Christopher Scott Wyatt and DÀnielle Nicole DeVoss make clear, it is time to recognize that type matters: type signifies, it has personality, it makes things happen. From the intersection of writing studies, visual rhetoric, and graphic design, the contributors to this volume explore how the rhetoricity of typography works and, as a result, deepen our knowledge of the materiality of writing, its styles of inscription, and its worldly force." --John Trimbur, Emerson College

The text is presented in full color on white, 70# paper.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
412
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781602359734
Verschijningsdatum:
11/10/2017
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
190 mm x 235 mm
Gewicht:
948 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 125 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.