Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This new collection of essays on American poetry by Donald Davie (1922-1995) displays again 'the scale and range' of one of the great 'understanders' of poetry of our century, here fulfilling his chosen role as bridge-builder between poets, poetries and cultures. Something distinctively American begins with Whitman, and Davie takes his bearings from the nineteenth-century writer whose long shadow fell so decisively on the Modernists and their successors. It is the radical difference of Whitman's approach, his copiousness, his opened forms, that any reader of modern American poetry must come to terms with. The earliest essay in this book was published in 1954, the latest in 1991: four decades' engagement with American poetry, with changes in perspective which illuminate his subjects and the developing concerns of the critic. Readers come to share his enthusiasms, engage with his critical strictures, take pleasure and learn from the dialogue he invites. Whether he is studying in depth a poem by Wallace Stevens, Lorine Niedecker, Robert Lowell or Robert Pinsky, or evoking the world of Yvor Winters, or exploring the work of those 'Black Mountain' poets (Ed Dorn and Charles Olson) whom he unfashionably commended to English readers, or raising fundamental questions about the place of William Carlos Williams in the American canon, he is invariably alert, independent-minded and plain spoken, an incomparable guide, a sharer of learning and - here is his bias - moral wisdom. The photographer DOREEN DAVIE, the poet's widow, includes many celebrated essays along with uncollected material, including work held at the Beinecke Library at Yale, where the largest collection of Donald Davie's manuscripts is held.