Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
« Pour le trentième anniversaire de la 6e chaîne de télévision française, Léo Scheer nous raconte l’aventure échevelée de sa création, et les raisons pour lesquelles le secret entourant cette naissance a été aussi bien gardé. Du 1er mars 1986 au 1er mars 1987, Léo Scheer conçoit et dirige TV6, qui sera bientôt rebaptisée M6. Au même moment, Jacques Chirac devient Premier ministre, inaugurant la première cohabitation avec François Mitterrand. La « plus jeune des télés » incarne le tournant que représente cette année 1986, où l’on assiste à l’extension du domaine de la lutte des tontons flingueurs, Berlusconi, Murdoch, Maxwell et cie, confrontés à l’irruption des enfants de la télé sur leur territoire. La moyenne d’âge à TV6 est de 25 ans. Des figures, en décalage avec l’antique ORTF, tel Jean-Luc Delarue, y font leurs débuts. S’adressant à la jeunesse, elle modifie en profondeur le rapport d’une génération aux médias, et permet, grâce à la production de clips, l’émergence de chanteurs qui sont toujours « culte » aujourd’hui. Tout le monde a voulu effacer TV6 de l’histoire de la télévision, ce livre est là pour lui redonner sa place. »
Extrait de: Léo Scheer. « TV6, La plus jeune des télés. » iBooks.