Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Jongeren hebben recht op hun eigen literatuur, met een inhoud en vorm die uitdaagt en herkenning oproept, aldus auteur en criticus Aidan Chambers. In de jaren ná de kindertijd en vóór de volwassenheid – Chambers noemt dat de tussentijd - is immers alles in beweging, fysiek, psychisch en sociaal. Wat houdt jong zijn in? Hoe beleefde Chambers die jaren zelf? En wat betekent dat voor het schrijven voor jongeren? De veertien essays en het interview in Tussentijd nemen de lezer mee naar klassiekers als De vanger in het graan van J.B. Salinger en Het achterhuis van Anne Frank, maar ook naar Chambers’ eigen boeken als Je moet dansen op mijn graf en Niets is wat het lijkt. Door het persoonlijke te verbinden met het praktische, de theorie met schrijftips, en het algemene met het specifieke ontstaat een uniek manifest dat specialisten in de jeugdliteratuur én de fans van Chambers zal fascineren.