Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel
Omschrijving
On the 150th anniversary of the capsizing of Britain's low-freeboard yet fully-masted ironclad HMS Captain, this widely researched, intensive analysis of the great 'turret vs. broadside' debate sheds new light on how the most well-funded and professional navy in the world at the height of its power could nevertheless build an 'inherently unstable' capital ship.
Utilizing an impressive array of government reports, contemporary periodicals, and unpublished personal papers, this definitive study crucially provides for the first time both a long-term and international context. The 1860s was a pivotal decade in the evolution of British national identity as well as warship design, nor were these two elements mutually exclusive. 1860 began gloriously with the launch of Britain's first ocean-going ironclad, HMS Warrior, but 1870 ended badly with the Captain. Along the way, British public and political faith in the supremacy of the Royal Navy was not reaffirmed as some histories suggest, but wavered. The growing emphasis upon new technologies including ever heavier guns and thicker armor plating for men-of-war was not 'decisive' but divisive, as pressure mounted to somehow combine the range of Warrior with the unique protection and hitting power of American monitor-ironclads of the Civil War. As the geopolitical debate over rival ironclad proposals intensified, aggressively-minded Prime Minister Lord Palmerston gradually adopted a non-interventionist foreign policy which surprised his contemporaries. Turret vs. Broadside traces the previously unexplored connection between an increasingly schizophrenic Admiralty for and against the Captain, for example, and saber-rattling mid-Victorians sinking into an era of 'Splendid Isolation'.
"Dr. Fuller teaches us a crucial lesson: that circumstances could be far more effective in underpinning British naval supremacy, even at its height, than Admiralty planning." C. I. Hamilton, author of The Making of the Modern Admiralty: British Naval Policy-Making, 1805-1927