Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Few can doubt that J.M.W. Turner (1775-1851) was the greatest exponent of British watercolor in its golden age. An inveterate traveler in search of the ideal vista, he rarely left home without a rolled-up, loose-bound sketchbook, pencils, and a small traveling case of watercolors in his pocket. He exploited as no one before him the medium's luminosity and transparency, conjuring light effects on English meadows and Venetian lagoons and gauzy mists over mountains and lakes. Extraordinary in his own time, he has continued to thrill his countless admirers since. David Blayney Brown, one of the world's leading experts on Turner, reveals the role watercolors played in Turner's life and work, from those he sent for exhibition to the Royal Academy to the private outpourings in which he compulsively experimented with light and color, which for a modern audience are among his most radical and accomplished works.