Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The research in this book aimed to understand the effect of trust on the performance of strategic alliances. In particular, antecedents and consequences of trust were investigated. Past research shows that failure rates of strategic alliances are high, and one reason for failure can be a lack of trust between partners. The study investigated how to develop trust within a strategic alliance, and focused on the importance of networks, type of alliance, organisational similarity, and other activities such as communication and information exchange, fairness preservation and inter-firm adaptation. The relationship between trust and performance was also examined in this book. The study examined all of these issues by interviewing strategic alliance managers, and found that trust was important in developing and managing a strategic alliance. This research is useful for managers considering establishing a strategic alliance, and for academics who are interested in the research area of trust in strategic alliances.