Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Trust and Market Institutions in Africa

Exploring the Role of Trust-Building in African Entrepreneurship

Kingsley Obi Omeihe
€ 158,45
+ 316 punten
Uitvoering
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book places special focus on the importance of trust building, particularly in economies where formal legal arrangements are lacking. Taking the case of Africa, the author provides a framework of how indigenous institutions specify and define the rules, thereby allowing entrepreneurship to thrive. In particular, the book delves into the distinct evidence of institutional rivalry within Africa where competing institutions co-exist, leading to the emergence of dominant hybrid institutional forms. By placing enforcements at the heart of the issue, the author makes a convincing case for trust in a range of indigenous institutional arrangements.

Based on an investigation of entrepreneurs operating across West Africa, the book explores how indigenous arrangements are sufficient in enforcing credible commitments to agreements. In the process, the author argues that trust is essential in stimulating entrepreneurial incentives in Africa. The book brings the real-world situation of local actors in live situations that almost every African entrepreneur can identify with. In a bold new step, the book attempts to show how African entrepreneurs have been able to respond to the specific socio-economic challenges of their environment and raises questions about the role of alternative indigenous institutions. For those interested in African studies, the book's chapters and readings capture fresh insights and renewed enthusiasm for African entrepreneurship.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
165
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783031062155
Verschijningsdatum:
10/04/2023
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
148 mm x 210 mm
Gewicht:
381 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 316 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.