Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A study of numerology in Elizabethan poetry, with some background studies which base the subject in classical learning, the works of Dante and Petrarch, and the esoteric traditions of the humanists. The central assumption of numerological criticism is that there exist works written in this tradition which show a correspondence between structure and meaning on a numerical plane; that is, one in which the number of the constituent parts (lines, stanzas, sonnets in a sequence) expresses a major aspect of the meaning. For instance parts of the whole can be arranged to represent months of the year and so on. Such structures of time and the triumphal form, in which the most important 'sovereign' element is placed at the centre, are the two main numerological patterns discussed by Dr Fowler. Critics have tended to regard numerology as an isolated phenomenon, rare after the Middle Ages but Dr Fowler demonstrates its persistence in the works of Spenser, Sidney, Chapman, Shakespeare, Donne, Jonson, Dryden and others.