Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Triumph Of The Image

The Media's War In The Persian Gulf, A Global Perspective

Hamid Mowlana, George Gerbner, Herbert Schiller
€ 59,45
+ 118 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

THE TRIUMPH OF IMAGE over reality and reason is the theme of this book. New communication technologies have made possible the transportation of images and words in real time to hundreds of millions of people around the world. We thought we witnessed the Gulf War as we sat, mesmerized by the imagery. But the studies from the many countries assembled for this book suggest that it was not the war in the Persian Gulf that we witnessed but rather imagery orchestrated to convey a sense of triumph and thus to achieve results that reality and reason could never have achieved. The book offers contributions from thirty-five authors in eighteen countries, including short samplings from the media of several regions. The authors explore the social, economic, and political context of media coverage in their countries, the domination of one image in most of them, and the struggle for alternative perspectives. The authors probe the dynamics of image-making and pose some challenges for the future as well as provide us with a unique glimpse of how the world outside of the United States (as well as many Americans) viewed the war in the Persian Gulf and how the dynamics of image-making and information control operate. Triumph of the Image will be useful to scholars and students in communications and mass media, international relations, political science, cultural studies, propaganda, censorship, and contemporary history as well as to the general public.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
286
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780813316109
Verschijningsdatum:
5/10/1992
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
153 mm x 230 mm
Gewicht:
444 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 118 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.