Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the late twentieth and early twenty-first centuries, concerns about the environment and the future of global capitalism have dominated political and social agendas worldwide. The culture of excess underlying these concerns is particularly evident in the issue of trash, which for environmentalists has been a negative category, heavily implicated in the destruction of the natural world. However, in the context of the arts, trash has long been seen as a rich aesthetic resource and, more recently, particularly under the influence of anthropology and archaeology, it has been explored as a form of material culture that articulates modes of identity construction. In the context of such shifting, often ambiguous attitudes to the obsolete and the discarded, this book offers a timely insight into their significance for representations of social and personal identity. The essays in the book build on scholarship in cultural theory, sociology and anthropology that suggests that social and personal experience is embedded in material culture, but they also focus on the significance of trash as an aesthetic resource. The volume illuminates some of the ways in which our relationship to trash has influenced and is influenced by cultural products including art, architecture, literature, film and museum culture.