Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Transporter Bridges are a legacy of the closing years of the 19th century and the early years of the 20th, and served a brief but important need. The huge increase in road transport, however, quickly rendered them obsolete, and although many were planned, little more than twenty-one were ever completed across the world - five of which were in Britain. Just nine still stand in their original form and currently only five are currently still in use - one each in Spain and Germany, two in the UK, one in Argentina - unused since the 1960s, and only recently returned to service in 2018 after restoration - and the last surviving 'pont transbordeur' in France returned to service in 2019 after major works. The second of Germany's surviving transporters is currently awaiting repair after a ship collided with it.
But is the transporter bridge about to undergo a surprising renaissance? Proposals exist for three new bridges, all in France - at Nantes, Marseille and Brest - to replace some of those lost during and after the Second World War.
The book is illustrated in color throughout, using hundreds of photographs - the author's own modern images and many historic photographs and postcards chronicling the construction and operation of these unusual structures.